lördag 26 december 2009

Will I be there for you? (00-talet #5)

Det brukar ju bli som det blir med sådana här sammanställningar. Särskilt när det är listor som röstats fram av en rad skribenter. Det blir lite likriktat. Det sneglas på grannen. Jag har försökt att låta bli. Försökt att hålla mig till egna mina gamla listor från deceniet, min skivsamling och mina mp3-filer. Så det är klart att jag missat fantastiska låtar men annars hade jag kanske inte fått med Ables No Guarantee. Jag förstår om ni inte hört den. Jag har en omastrad cd med det som skulle ha blivit deras tredje skiva. Den som om jag minns rätt mycket passande skulle ha hetat Lost Love Songs. Världen kanske slutat vänta men jag gör det fortfarande och om inte Johnny Cash redan hade varit död hade han kunnat göra något stort av den här biten till sitt American-projekt. Vi lär för övrigt få återkomma till Johnny. Med andra premisser hade han kunnat ha fem eller fler låtar på den här listan.



Plats 60-51

060. Andy Lewis & Paul Weller - Are you trying to be lonely?
059. Robyn: Be Mine
058. Able - No guarantee
057. REM - Leaving New York
056. Libertines - What a waster
055. The Vanity Fair - Wilted Rose
054. Kristofer Åström - I'm a little out of tune
053. Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 Days, 100 Nights
052. Jamie T - If you got the money
051. Belle & Sebastian - Another Sunny Day

Inga kommentarer: