söndag 23 november 2008

Söndag i Hornstull

Vi vaknade lugnt och fortsatte i samma stil. Efter frukost sjöng jag och K i en halvtimme. Det kanske inte var vackert men fint. Tvätt hängdes, pulka åktes. Jag gick till Dellon med E, moster tog K på promenad, L är på teater. En halvtimme på Mickes skivor. Ibland är det vad som behövs. Jag kom ut med med en blandad påse cd och vinyl. Martha Wainwrights första, Richard Buckners Bloomed, Dwight Yoakams Hillbilly Deluxe, Scud Mountain Boys, West Side Story och två Squeeze för 180 kronor. Jag är på väg rakt ner i en Squeeze obsession.


På bibblan lånade jag Johan Kindes debutroman utan att tro så mycket om den. I morgon bär det av på något slags konferens/kick off. Jag oroar mig bara lite, lite för hur ekvationen lämna K på förskolan och hinna med kollektivtrafiken i tid till den abonnerade bussen ska gå ihop. Det blir pasta och köttfärssås på älgfärs till middag. Rödvinet drack vi för ovanlighetens skull upp igår. Det var trevligt. Snön faller fortfarande i spridda flingor över Hornstull och grannarnas julstjärna känns inte längre lika förtida som innan.

2 kommentarer:

Vinlusen sa...

Leonard Bernsteins "Somewhere" är en av världens bästa låtar.

Martin sa...

Det ska jag snart kontrollera. Något irriterande står inte låttitlarna på skivetiketterna men det får man väl ta när en dubbel kostar 10 kronor.