torsdag 6 november 2008

Nära premiär, långt till annandagsderby

Klart jag blev lite peppad när jag läste i tidningen i morse om oddset för siriusseger i premiärmatchen borta mot Motala på söndag. Sen har jag gått och varit lite småpeppad hela dagen men alldeles nyss kollade jag och kollega B, som håller på Bajen, vilken dag vi skulle gå på Zinken och se Hammarby-Sirius och ve, ve och ve det är på annandagen och jag kan inte. Varför fick vi Hammarby borta i annandagsderby just i år? Det brukar ju alltid bli någon derbyutjämningsmatch mot Kalix eller något sånt för vår del den dagen känns det som. Min promenadavståndsmatch, klockan 13.15. Jag är helt säker på att solen kommer att skina och att det kommer att vara minus fyra grader och spelglädje i luften. Nu måste jag försöka locka med mig kollega B till Studan på trettondagen istället. Fast något säger mig att det kommer att ligga en familjesammankomst i vägen där.

Inga kommentarer: