torsdag 27 november 2008

The Needle And The Damage Done

Jag var på årlig hälsokontroll i morse. Hungrig eftersom man skulle fasta innan. Överlag gick det fint. Ögonen kompenserar fortfarande bra för varandras svagheter, kissprovet gick bra, fint blodtryck, bra blodvärde, hörseln kvar. Resten får jag veta vid återbesöket när provsvaren kommit. Inte så illa för någon som kryper allt närmare 40. Men sen var det det där med blodådrorna, nålen och skadan gjord. Blodådrorna var lite runda, de var lite tunna och de smet undan. Gång på gång. Sköterskan fick minska nålstorlek två gånger och ändå sitter jag här med plåsterlappar i bägge armvecken efter minst tre stick och en hel del rotande efter åder. Om jag någonsin utvecklar ett beroende av något tyngre än Kung Oscars pepparkakor så inte lär jag bli sprutnarkoman. Men till slut fick hon fram lite rött. Eller om det var jag som fick fram det. Tur att det är så kallt att jag bär långärmat. Ska vi lyssna på Neil Youngs rubriklåt istället för att läsa mitt gnäll? Klart vi ska. Sen blir det ärtsoppa och pannkakor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kung Oscars pepparkakor är verkligen bäst, hälsar Mia som också har tunna ådror

Martin sa...

Helt klart om man inte räknar in hembakta. Våra blev väldigt bra förra året.

Jag har förvånansvärt små blåmärken med tanke på hur hon bökade i de där tunna ådrorna.