onsdag 26 november 2008

Kulturhuvudstäder på parad

Gradvall har läst ansökningarna om att bli Kulturhuvudstad 2014 som petats ihop i Gävle, Lund, Umeå och Uppsala. Det verkar ha varit ett digert jobb. Jag nöjer mig med att konstatera att vi håller på städerna som börjar på U hemma hos oss och att jag på tal om Uppsala och reggae faktiskt fick lust att höra Commando Reggae Radical med Natural Way. Helst på scen på gamla Rackis men så nostalgiska att de ordnar det är nog inte personerna bakom Uppsalas ansökan även om de vill dra fram Linné igen.

4 kommentarer:

Jonken sa...

Nu när Peking (alltså det i Sverige) är ute ur leken håller jag på Norrlands kulturhuvudstad sedan länge, Ume. Heja, heja!

Martin sa...

Är det inte dags att döpa om svenska Peking till Beijing?

Anonym sa...

Förstår inte riktigt associationen men reggarerefernser får alltid fart på mig och Natural Way var ett väldigt bra band som gungar bättre än det mesta lite krampaktigt käcka reggae som gjorts i Sverige.

Martin sa...

Den kräde läsning av Gradvalls Uppsala-text där han bland annat undrade vad Uppsala hade med reggae att göra. Har du singeln?