lördag 1 november 2008

Burn Baby Burn (samlingsskivorna #5)

Jag hittade ett gammalt hembränningsprojekt i datorn på jobbet i går. Ni har omslagstexten och låtlistan nedan. Undrar var jag har mitt exemplar?

Burn Baby Burn!

Titeln på den här samlingen har faktiskt inte något med Suicides smått fantastiska singelframsida att göra. Det här är istället ett antal låtar som bränts två gånger om. Under ett par månader 2004 lånade jag en cd-brännare som gick att koppla rakt in i stereon vilket innebär att valda låtar från vinyl och band kunde föras över till cd. Här har varken komprimerats, remastrats eller ljudtvättats på något sätt så allt kanske inte låter alldeles optimalt men det är ett tvärsnitt av låtar jag fann värda att föra in i den nya tiden. Nu har jag samlat dem på det här hembränningsprojektet. Hoppas du gillar dem.

Martin, Sundbyberg, december 2004

1. Harlem River Drive: Need you 2:42
2. Clarence Reid: Baptize me in your love 3.25
3. Prince Buster: Train to Girlstown 4:17
4. Big Youth: Roots foundation 3:49
5. The Beat: Stand down Margaret (dub) 3:36
6. Jimmy Ruffin: Hold on to my love 3:33
7. Sister Sledge. Circle of love 3:49
8. Dave Edmunds: What looks best on you 2:24
9. Barracudas: Down in the boondocks 4.33
10. Sonic Surf City: Every little now & then 2.58
11. Surfin’ Lungs: Beach Bound 2:54
12. OC Smith: Friend, lover, woman, wife 3:01
13. Clint West: Another Saturday Night 2:52
14. Johnny Thunders & Patti Palladin: She want’s to mambo 3:04
15. The Monochrome Set: Ten don’ts for honeymooners 3:40
16. Uptight: ??? 2:52
17. Dave Phillips & The Hot Rods: Tainted Love 2:44
18. Garland Frady: A good song is like a good love 2.24
19. Bobby Moore: Try to hold on 2:51
20. Aretha Franklin: Pullin’ 3:31
21. Betty Lavette: Doin the best that I can (part 1) 3:10
22. Long Ryders: Good times tomorrow, hard times today 3:59
23. Everything but the girl: Draining the bar 2:06
24. Kevin Rowland: The way you look tonight 2:19

7 kommentarer:

Cege by the way sa...

Hej
Har ju inte med detta alls att göra men det var ett tag sedan du kommenterade Paul Heaton så ...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=846583

/Cege

Martin sa...

Tack! Det var kul att läsa.

Sånger från nedre botten sa...

Det låter som ett mycket bra blandband som jag gärna skulle öppna en eller annan god öl till. Vissa låter känner jag igen, annat inte, vilket är kännetecknet på en bra mix.

Martin sa...

Så snart jag lyckas lokalisera mitt ex ska jag bränna en kopia åt dig. Undrar om klädkammaren kan vara rätta stället att leta...?

Sånger från nedre botten sa...

Du står för musiken och jag kan stå för ölen, låter det som en bra plan?

Martin sa...

Ypperlig är nog ordet jag skulle använda!

Martin sa...

Sånger. Det tog sin tid men nu är den återfunnen så nu gäller det bara att försöka få till en tid och plats också. Jag nås enklast på förnamn punkt efternamn snabel-a gmail punkt com.